niedziela, 13 stycznia 2013

Projekt koncepcyjny ogrodu przydomowego

Jak juz wspominałam uczę sie w technikum architektury krajobrazu, a jako że zbliża sie koniec półrocza to najwyższy czas nadrobić zaległości, których sie trochę nazbierało. Zrobiłam projekt koncepcyjny ogrodu przydomowego z wyznaczonym miejscem na dom oraz bramę wjazdową na kalce technicznej A4. Pokaże etapy powstawania projektu. Wiadomo że nie może zabraknąć nam najpotrzebniejszych rzeczy takich jak kartka A4, kalka techniczna cienkopis/rapidograf, linijka. Na kalce rysuje odpowiednie linie (5 mm od brzegu rysujemy ramkę, następnie rysujemy drugą grubszą  oddaloną od pierwszej 5mm i trzecą moja ma wymiary 14,5x25cm, w odlgłości ok 1,5cm od grubej środkowej.) Prostokąt w środku posłuży nam do wyrysowania ogrodu. Teraz bierzemy kartkę i tak wykreślamy prostokąt o wielkości tego na kartce(14,5x25), następnie dodajemy dom i bramę. Tearz bierzemy sie za projektowanie na brudno. Póki co nie miałam wytyczonej skali, pH gleby, więc mogę dodać wszystko co chce i gdzie chce, co nie zmienia fakty ze ważne są proporcje :). Szkic na brudno to najlepsze co w wykonywaniu projektu może być. Możemy kreślić ile chcemy, a szkic  wcale nie musi być estetyczny  ;) Mój wyglada tak

Jeszcze mało można z niego odczytać, ale po przeniesieniu na kalkę i pokolorowaniu jest już lepiej, a gdy dodamy legendę wszystko będzie całkiem jasne :).Przenaoszać na kalkę najlepiej kartkę i kalkę przykleić taśmą do biurka dzieki temu mamy pewność, że nic nam sie nie obsunie. Dla porównania szkic na brudno i przeniesiony na klakę: 


Już widać róznice, choć jest niewielka. Na koniec ostatni rysunek już końcowy teraz wystarczy dobrać odpowiednie rośliny i dodać legendę :) 
No i to tyle mam nadzieje że sie podoba :) Na nastepny raz planuję dodać filmik jak rysuje jeszcze nie wiem co i czy to wgl wypali ale mam nadzieje, że tak ;]. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz